Guld, koppar och tvåsiffrigt meterantal med nya HDMI-kablar

Nu lanserar DELTACO ytterligare produkter i den högkvalitativa serien DELTACO PRIME. Detta gör vi med HDMI-2150 och HDMI-2200, två aktiva HDMI-kablar med väldigt många meter innanför västarna för att klara av de lite längre avstånden. De är båda HDMI High Speed with Ethernet kablar vilka klarar av 4K upplösning, nätverk, 3D och tvåvägsljud med ett utförande som både är tunt och slitstarkt.

De båda nya kablarna från DELTACO PRIME-serien är 15 respektive 20 meter långa och klarar av allt som HDMI-kablar ska klara av. Att de dessutom klarar av detta med en otrolig hastighet och bästa möjliga hållbarhet sin längd till trots, gör dem bara än mer intressanta. Ledarna är nämligen av ren koppar vilket har till följd att signalen blir bättre samtidigt som kablarna blir mer följsamma och med en bättre hållbarhet jämfört med de kablar där kopparen blandas ut.

HDMI-kablarna innehåller ett chip från Redmere för bästa möjliga bildsignal. Chipet möjliggör en felfri bildsignal även på långa avstånd och erbjuder 16-bit färgupplösning till 1080p. Kombinera detta med att chipet har en integrerad equalizer, korrigering av skev bild och inte kräver extern ström och det är lätt att förstå att detta är bland de bästa, om inte det bästa, chipet på marknaden nu.

Kontakterna är gjutna av zinklegering och alla kontaktytor är guldpläterade. Även detta garanterar en lång livslängd och kablar som är mycket slitstarka. Det framgår mycket tydligt att vi med DELTACO PRIME inte har kompromissat med kvaliteten.

Letar du efter HDMI-kablar som både är långa och högkvalitativa kan du sluta leta nu. HDMI-2150 och HDMI-2200 distribueras av SweDeltaco till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

• hdmi-kabel
  • hdmi cables
  • hdmi kablar
  • hdmi cable
  • deltaco prime
  • hdmi-2200
  • hdmi-2150
  • hdmi kabel
  • redmere

Om DELTACO
Varumärket DELTACO™ har utvecklats av SweDeltaco AB, en ledande distributör och leverantör av IT-produkter i Norden, och tillverkats sedan 2006. De producerar prisvärda IT-tillbehör för hem, skola och kontor med produktinformation på de lokala nordiska språken och med ett unikt brett sortiment. DELTACO erbjuder dessutom slutkundsupport för alla cirka 2000 artiklar, 3 års garanti på alla produkter och livstidgaranti på kablage. För mer information besök www.deltaco.eu.