Kguard lanserar nytt högpresterande NVR-kit

Kguard Security, en ledande tillverkare av konsumentvänliga säkerhetssystem för hem och mindre företag, lanserar nu den nya Mars-serien, med det senaste inom inspelningsbara nätverkskamerasystem kort och gott kallat för NVR.

Det lättinstallerade Mars-systemet levereras komplett med IP-kameror och alla nödvändiga tillbehör. På så vis erbjuds kunden ett lätthanterligt och kostnadseffektivt alternativ, utan att för den skull göra avkall på avancerade funktioner. Tre enkla steg är allt som behövs för att komma igång med ett fungerande system: Anslut NVR-enheten till internet, ladda ner den kostnadsfria KView-appen till din smartphone eller läsplatta och skanna QR-koden som är tryckt på NVR-enheten. Användaren får därefter omedelbar tillgång till systemets kameravy i sin mobila enhet. Inga nätverksinställningar behöver göras.

Mars-serien tillåter även automatisk molnlagring av bilder. Integreringen med molnlagringstjänsten Dropbox ger en trygg och säker lagring av viktigt bildmaterial. Tillsammans med mörkerseende i upp till 30 meter och en bildupplösning som är 433 % högre än standardupplösningen för de flesta övervakningskameror (D1), utlovas ett mycket detaljrikt och autentiskt bildmaterial. Kamerorna ansluts med vanliga Ethernet-kablar och stödet för PoE, Power over Ethernet, medför att en enda kabel per kamera är allt som behövs för både datatrafik och strömförsörjning på upp till 100 meter. HDMI- och VGA-utgångar gör att det lagrade bildmaterialet enkelt kan göras tillgängligt i exempelvis en HDTV i hemmet eller en bildskärm på kontoret.

Mars-serien spelar in 1-4 bildkällor i 720p-upplösning och levereras med 4 stycken högupplösta IP-kameror för inomhus- och utomhusbruk. De medföljande kamerorna är försedda med två olika linstyper med särskiljande egenskaper, så att systemet kan fånga både översiktsvyer och detaljbilder i dagsljus liksom mörker.

”Många människor har behov av avancerade säkerhetsprodukter för att skydda sin egendom och sina nära och kära. Mars-serien erbjuder våra kunder en mängd avancerade funktioner till ett överkomligt pris." säger Mr. Jonathan Wu, General Manager för Kguard Security.

Är du journalist och intresserad av att testa produkten? Kontakta Khazar Amini på khazar.amini@deltaco.se.

NVR-kitet från Kguard går under artikelnamn NVR-KIT1 och distribueras av SweDeltaco till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

• power over ethernet
  • övervakningskameror
  • övervakningskamera
  • kview app
  • ip-kameror
  • ip-kamera
  • nvr-enhet
  • nätverkskamerasystem
  • nvr-kit
  • nvr
  • kguard
  • nvr-kit1
  • poe
  • 720p

About Kguard
Established in 2003, KGUARD Security is a daughter company of KWorld Computer Group, a leading corporation in the worldwide digital entertainment industry. Headquartered in Taipei, Taiwan with a strong and innovative R&D team, KGUARD’s cutting-edge security products are well-received by customers from more than 60 countries.