Körklar RAID för Mac

Den allmänna fördomen bland tekniker är att användare av Mac inte vill förstå tekniken. De vill bara använda den. Oavsett detta är sant eller inte har Deltaco nu ett lagringskabinett som Mac-användare borde uppskatta för sin enkelhet och flexibilitet.

Kabinettet GR5630-WBS3-42 kommer från RAIDON och är bestyckat med fyra stycken 2TB diskar från Seagate (ST2000DM001). Systemet är färdigt för användning. Konfigurerat och testat redan från tillverkaren. Användaren behöver bara ansluta och börja använda det, vilket lika enkelt som att ansluta ett USB-minne.

Lätthanterat och säkert

GR5630-WBS3-42 är dock betydligt större och mycket säkrare än USB-minnet. De fyra 2TB-diskarna är installerade som RAID5 och kan automatisk återskapa systemet om en av diskarna skulle fallera. Utan avbrott för användaren. Den praktiska lagringsvolymen landar på 6TB, vilket räcker ganska långt även för de som arbetar med tung grafik och liknande.

Information om kabinettets status visar på en liten LCD-display som tillsammans med knapparna på fronten även kan användas för att enkelt konfigurera om systemet vid behov.

Flexibel anslutning

Stora datalager bör anslutas med snabbast möjliga anslutning till datorn. Kabinettet är därför redo att anslutas till datorn oavsett man föredrar Firewire 800, SuperSpeed USB eller eSATA. Det är även bakåtkompatibelt för datorer med de äldre och långsammare gränssnitten Firewire 400 och USB 2.0.

Fungerar även med Windows och Linux

Även om den primära målgruppen för GR5630-WBS3-42 är just Mac-användare fungerar det alldeles utmärkt även för de användare av Windows och Linux som också uppskattar fördelen med ett färdigt konfigurerat och testat lagringssystem. Plug and Play när det är som bäst.

• lagringskabinett
  • RAIDON