Kompakt konsol för trånga 19”-serverrack!

I ett fullproppat 19”-rackskåp kan det vara svårt att få plats med konsolen som behövs för att administrera utrustningen. Deltaco introducerar en lösning som borde få plats i de flesta rack. Konsolen CL6700 kommer från Aten och tar endast en höjdenhet i skåpet.

Den kräver endast 1U. Konsolen CL6700 kommer från Aten.  Den naturligaste användningen är att ansluta den till en befintlig KVM-switch som exempelvis Atens CS1768 och då kunna hantera alla servrarna i racket.  Men den kan även anslutas direkt till en server med DVI och USB om det inte finns behov av att hantera flera servrar samtidigt.

Utdragbar
CL6700 monteras på bekväm arbetshöjd i serverracket och dras ut på en släde när den skall användas. När 19”-skärmen med 1280x1024 upplösning fälls upp blir tangentbord, touchpad och högtalare åtkomlig. På framsidan av konsolen finns en USB-port för att enkelt kunna ansluta USB-tillbehör.

När arbetet vid konsolen är klart skjuts konsolen in igen och tillåter att dörren på serverracket kan stängas och låsas. Utdragsskenorna är justerbara för att kunna anpassas till olika storlekar och konstruktioner av 19”-rack.

Koppla vidare
Vill man använda ytterligare en konsol går det utmärkt. På baksidan finns extra utgång för VGA och DVI monitor samt USB-ingångar för anslutning av mus och tangentbord.

Konsolen är oberoende av operativsystem.

• aten
  • cl6700