Kraftfull gaming-notebook för dig som kräver prestanda

GIGABYTES nya dator P2742 är skapad för att du ska kunna njuta av ditt spelande, var det än må vara. Inte nog med att datorn klarar av det mesta du kan begära av en gaming-notebook, den är också smidig att ta med sig. Denna pärla finns nu i lager hos SweDeltaco och distribueras till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

Kräver du mycket prestanda är detta datorn för dig. P2742 är utrustad med en Intel Core i7-3630QM processor, den senaste generationens processor. Intel Core i7-3630QM kan ticka på med en frekvens på upp till 3.4 GHz och är det starkaste möjliga navet för en modern dator. Lägg där till ett NVIDIA GeForce GTX660M GDDR5 grafikkort med hela 2GB minne, samt ett 16GB RAM-minne, och du förstår vad vi menar med kraftfull.

För att du ska få en rejäl visuell upplevelse är datorn utrustad med en LED-belyst 17,3” skärm med 1920x1080 pixlars upplösning. Skärmen kommer inte minst till sin rätt när du ska utnyttja den Blu-ray som datorn är utrustad med. Den kan inte bara läsa, utan även skriva Blu-ray-skivor. P2742 är utöver detta dessutom utrustad med THX TruStudio PRO för att säkerställa bästa bild
och ljud.

Anslutningsmöjligheterna är stora med Bluetooth V4.0 och 802 b/g/n, och så även möjligheterna till att chatta eller ta bilder. P2742 har en inbyggd webcam med 2.0 megapixel. Tangentbordet har en nordisk layout, och medföljande operativsystem är Windows 8 64-bit på de nordiska språken samt engelska.

Som grädden på moset, löken på laxen osv. medföljer även en kupong för att ladda hem Assassin's Creed III. Vad ska en gamingdator användas till om inte för att spelas med?

• Fritid

• gigabyte
  • p2742g
  • assassin's creed 3
  • blu-ray
  • dator
  • gaming
  • gaming-notebook
  • gamingdator
  • notebook

About GIGABYTE
GIGABYTE was founded in 1986, establishing our uncontested position in continuous technological innovation. By focusing on key technologies and achieving strict quality standards, GIGABYTE has been regarded as an innovative and trusted motherboard leader in the globe.