Kraftfull NVR för rackmontering från QNAP

Med QNAPs VioStor NVR-produkter är det numera enkelt och säkert att spela in video från nätverksanslutna övervakningskameror. En ny NVR-produkt från QNAP är de rackmonterbara enheterna med förmåga att behandla många nätverkskameror samtidigt. Tack vare QNAPs långa erfarenhet och duktiga datalagring blir det inspelade materialet på din NVR säkert förvarat och har hög prestanda.

Det finns många fördelar med att välja en NVR från QNAP, bland annat går det att enkelt spela upp video och ljud från olika kameror samtidigt, bild-i-bild, fjärranslutning med mera. Med olika
inspelningsinställningar som t.ex. automatik vid larm eller schemalagd inspelning är det lätt att ha kontroll på vad kamerorna gör och ska göra. Ställ in automatiska schemalagda backuper för att vara säker på att inte tappa bort eller skriva över inspelningar som är viktiga. För att säkerställa driften vid ett ev. strömavbrott kan man ansluta en UPS med USB-port till en av USB-portarna på NVR-enheten. Det går även att ansluta extern lagring för att ta ut backuper eller inspelat material.

De två nya rackmonterbara modellerna har stöd för upp till 24 respektive 32 kameror. Genom att ansluta ytterligare VioStor-enheter och kameror på nätverket kan man titta på upp till 128 kameror
totalt via VioStor NVR-enheterna. Självklart finns även stöd för PTZ-styrning, SMS-larm, epost-larm, rörelsedetektering, loggning, flerspråkstöd, FTP, SMB, samt applikationer för fjärranslutning via mobila Apple och Android-enheter. För de som vill ha full säkerhet över nätet stöder produkterna även lastbalansering, multipla IP-adresser och redundans(failover). Strömkabel, installations-CD, skruvar, nätverkskablar, nycklar, 2U Rail-kit och handtag ingår i förpackningen.

QNAP VioStor rackmonterbara modeller är beställningsvara och går under artikelnamn VS-8124U-RP-PRO och VS-8132-RP-PRO och distribueras av SweDeltaco till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

• nätverksövervakning
  • 32 kameror
  • 24 kameror
  • nvr
  • viostor
  • flerspråkstöd
  • loggning
  • rörelsedetektering
  • epost-larm
  • qnap
  • vs-8124u-rp-pro
  • vs-8132-rp-pro
  • ptz-styrning
  • sms-larm
  • smb
  • ftp

About QNAP
QNAP Systems, Inc., as its brand promise "Quality Network Appliance Provider", aims to deliver comprehensive offerings of cutting edge network attached storage (NAS) and network video recorder (NVR) solutions featured with ease-of-use, robust operation, large storage capacity, and trustworthy reliability. QNAP integrates technologies and designs to bring forth quality products that effectively improve business efficiency on file sharing, virtualization applications, storage management and surveillance in the business environments, as well as enrich entertainment life for home users with the offering of a fun multimedia center experience.