Kraftfulla NAS-kabinett från QNAP

QNAP lanserar två nya NAS-kabinett av kraftfull modell vid namn TS-EC1279U-SAS-RP och TS-EC1679U-SAS-RP. De båda kabinetten är anpassade för att monteras i 19”-rack och har 12 respektive 16 platser för 2,5” och 3,5” SAS/SATA-hårddiskar. Är du på jakt efter ett kraftfullt alternativ när det kommer till rackmonterade NAS-kabinettlösningar är det TS-EC1279U-SAS-RP och TS-EC1679U-SAS-RP från QNAP som gäller.

Det fina med denna nya modell NAS-kabinett från QNAP är att du kan sätta upp den som en NAS-enhet eller en SAN-enhet via iSCSI. Med detta externa lagringskabinett för nätverket kan du även dela ut skrivare och andra enheter på nätverket via de två USB-portarna. Det går att göra backuper till extern USB-lagring och med expansionskabinett kan lagringsutrymmet utökas till hela 560TB eller 576TB för den något större varianten.

Den mindre varianten av de två NAS-kabinetten från QNAP tar kräver 2U i monterat tillstånd och den större varianten kräver 3U. Båda varianterna har en redundant nätdel på 600W, processor på 3,4GHz och ett minne på 8GB DDR3 ECC (2x4GB) vilket är uppgraderbart till 32GB (4x8GB). Den mindre varianten stödjer upp till 48TB och den större stödjer upp till 64TB. Snabbstartsguide, installations-CD, 4 nätverkskablar, 2 strömkablar och skruvar ingår i förpackningen.

De kraftfulla NAS-kabinetten TS-EC1279U-SAS-RP och TS-EC1679U-SAS-RP från QNAP går under just artikelnamnen TS-EC1279U-SAS-RP och TS-EC1679U-SAS-RP och distribueras av SweDeltaco till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

• 600w
  • -sata,19
  • -rackskåp

About QNAP
QNAP Systems, Inc., as its brand promise "Quality Network Appliance Provider", aims to deliver comprehensive offerings of cutting edge network attached storage (NAS) and network video recorder (NVR) solutions featured with ease-of-use, robust operation, large storage capacity, and trustworthy reliability. QNAP integrates technologies and designs to bring forth quality products that effectively improve business efficiency on file sharing, virtualization applications, storage management and surveillance in the business environments, as well as enrich entertainment life for home users with the offering of a fun multimedia center experience.