Magiska minihögtalare från People Of Lava

People Of Lava har släppt en serie minihögtalare med den magiska funktionen att spela upp musik och ljud från din smarta telefon helt utan behovet av trådbunden eller trådlös koppling. Det du behöver göra är att använda din smarta telefon för att sätta på det ljud du vill ska spelas upp, och sedan spelar högtalaren helt sonika upp det.

Men som ni vet, ingen magiker som inte har några speciella knep för sig. Högtalarna använder sig av en teknik som kallas ”LISS”, Lava Induction Sound System. Kort förklarat kan man säga att det innebär att högtalarna analyserar magnetfälten som genereras av telefonens interna ljudsystem och förstärker upp dessa enligt en speciell algoritm. Resultatet är inget mindre än en kraftfull och dynamisk ljudåtergivning helt oberoende av fabrikat på din smarta telefon.

Kan det verkligen vara så enkelt som det låter? Nej, det är ännu enklare. Placera din smarta telefon på högtalaren och låt ljudet strömma ut i det fria. Du behöver inte göra några inställningar eller andra konfigurationer över huvud taget. Plocka helt enkelt med dig den smidiga högtalaren till balkongen, parken, bilen eller var du nu vill använda den, och låter musiken ljuda från din eller någon annans smarta telefon. Om du trots allt vill koppla telefonen via kabel så går det alldeles utmärkt via den medföljande ljudkabeln.

Nu till det lite mer tekniska. Högtalarna har ett frekvensomfång på 20-20000Hz och en känslighet på 65dB. Högtalarnas impedans ligger på 4 Ohm och högtalarna har en speltid på upp till 5 timmar med en laddningstid på cirka 4 timmar. Med i kartongen får du högtalaren, USB Typ a hane till Micro-B hane, 3,5mm stereo ha - ha-kabel samt användarmanual.

Serien av högtalare kommer i färgerna vit, svart och röd. Högtalarna går under artikelnummer CM690, CM691 och CM692 och distribueras av SweDeltaco till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

iPhonen på bilden ingår ej, endast för illustration.

• Musik

• lava induction sound system
  • liss
  • cm692
  • cm691
  • cm690
  • people of lava
  • magic speaker
  • magic speakers
  • trådlös
  • kopplingsfri

About People Of Lava
On the Swedish west coast near the sea, People Of Lava invent, design and manufacture some of the world’s finest home electronics. People Of Lava are proud to offer the world's most extensive range of remote controlled wall mounts, table stands, floor stands, ceiling mounts and TV lifts as well as other consumer electronics related products.