PCI-Express expansionskabinett för Thunderbolt

Har du en modern dator från Apple och saknar möjligheten att installera PCI-Expresskort har nu SweDeltaco en bra lösning. Echo Express Pro från Sonnet är ett externt kabinett för upp till två fullstora PCIe 2.0 x16-kort som ansluts med Thunderbolt till datorn.

Inbyggd nätdel
Kabinettet har inbyggd nätdel på 150W och passar perfekt för tillämpningar med PCIe-specialkort för tunga ljud eller videobearbetningar. Thunderbolts kapacitet på 10Gb/s gör även kabinettet lämpligt för RAID-kontroller eller Fibre Channel.

Kaskadkoppla flera kabinett
Kabinettet har dubbla portar för Thunderbolt vilket gör det möjligt att kaskadkoppla upp till sex enheter till en enda Thunderbolt-port på datorn. Echo Express Pro är tillverkat i aluminium och har inbyggd fläkt som varierar varvtalet efter behovet av kylning för att minimiera störande ljud.

• echo-exp2f
  • pcie 2.0 x 16-kort
  • thunderbolt
  • kabinett
  • sonnet

About Sonnet
Sonnet Technologies, Inc. is a world-leading computer hardware upgrade company with a comprehensive line of pro storage systems and media readers, Thunderbolt™ technology PCIe expansion solutions, and performance extending computer cards for professional users in the film, video and broadcast industries.

With over 25 years in the hi-tech industry, Sonnet has pioneered and brought to market numerous innovative solutions that enhance the performance and connectivity of Mac® and Windows® computers. Sonnet is headquartered in Irvine, California, the most dynamic concentration of technology and engineering south of Silicon Valley. The company’s portfolio of products includes: