SweDeltaco distribuerar lagringsprodukter från Tandberg Data

SweDeltaco har inlett ett samarbete med Tandberg Data med avsikten att SweDeltaco skall kunna tillhandahålla hela produktsortimentet till återförsäljare i Sverige, Finland, Danmark och Norge. Ett mindre sortiment av de populäraste produkterna finns redan på plats i SweDeltacos lager i Tullinge. Planen är att de flesta standardprodukterna skall lagerhållas för direkt leverans och resten av sortimentet skall finns som beställningsprodukter med leveranstid på några dagar.

Brett sortiment
Partnerskapet med Tandberg Data innebär att SweDelteco nu kan erbjuda sina återförsäljare pålitliga lösningar för datalagring och backup. I sortimentet ingår bandstationer och automatiserade lagringssystem för LTO- och DAT-band, RDX®-system med flyttbara hårddiskar samt NAS-lösningar, vilka tillsammans med Tandberg Datas AccuGuard®-mjukvara underlättar säker och effektiv dataduplicering.

Nytt samarbete
"Det gläder oss att kunna offentliggöra vårt samarbete med SweDeltaco. SweDeltaco har en stor bas av kunder och återförsäljare som kan hjälpa oss att öka våra affärer här i Norden.” Säger Ingrid Westerholm-Drew, Channel Manager Nordics på Tandberg Data GmbH.

”Med Tandberg Datas lagrings- och backuplösningar i sortimentet får vi nya möjligheter att leverera konkurrenskraftiga lösningar till framför allt SME segmentet. Tandberg Data kompletterar våra befintliga leverantörers produkter väldigt bra.” säger Matz Järnström, ansvarig inköpare på SweDeltaco.

• lagrings- och backuplösningar
  • samarbete
  • tandberg data

About Tandberg Data
Tandberg Data is a leading global supplier of affordable, easy-to-use data protection solutions. Tandberg Data offers a complete range of tape drives, autoloaders, libraries and media, disk systems and deduplication software, designed to meet the backup, recovery and archive requirements of small and
medium-sized businesses around the world.