Ultrastation för ultrabooks, laptops och Macbooks

Deltaco introducerar nu Ultrastation från j5create, en liten stavformad och avancerad dockningsstation för ultrabooks, laptops och Macbooks.

Förutom att ge dig möjlighet att ansluta en bildskärm via HDMI eller VGA-kontakter, har Ultrastation anslutningar för Ethernet, högtalare, mikrofon och USB2.0 och 3,0 kringutrustning. Ultrastation innehåller också j5creates unika Wormhole-teknik för att dela tangentbord och mus samt kopiera filer mellan två datorer med hjälp av drag-och-släpp.

Lätt att ta med

Ultrastationen JUD500 är utformad som en diskret mattlackad metallstav. 386mm lång och knappt 30mm tjock. Ett par gummiringar ser till att den ligger stadigt på bordet. Den fungerar även som ett utmärkt stöd för att lyfta upp datorn i bekväm arbetsvinkel. Alla uttagen hamnar då vända bort från datorn så att kablarna inte hamnar i vägen.

Wormhole för smart hantering av två datorer

J5creates Wormhole-teknik som finns tillgänglig i speciella produkter finns i Ultrastation inbyggd från början. Wormhole är ett nytt och bekvämt sätt att använda två datorer samtidigt som om de vore en. När du ansluter Wormhole-kabeln till datorernas USB-portar startas automatiskt ett litet program som ger dig möjlighet att använda samma mus och tangentbord på båda datorerna och dessutom enkelt kunna flytta och kopiera filer o urklipp mellan de båda datorerna. Både via klipp-och-klistra och dra-och-släpp.

Wormhole-tekniken fungerar bra även mellan olika plattformar. Till Ultrastation kan du ansluta din Mac, PC, iPad eller surfplatta med Android. För surfplattorna krävs att de har möjlighet att fungera som USB-host.

Extra grafikkort för mer arbetsyta

Ultrastation ansluts med en SuperSpeed USB-kabel (USB 3.0) till en bärbar dator med Windows eller Mac OS. Ett inbyggt grafikkort ger di möjlighet att ansluta en extra bildskärm via HDMI eller VGA med upplösning upp till 2048x1152. Bildskärmen kan visa samma information som den inbyggda skärmen eller användas för utökad arbetsyta. HDMI-signalen kan även skicka med ljudet och användas för att exempelvis visa HD-upplöst video på en ansluten teve medan du arbetar med dokument på den ordinarie bildskärmen.

Alla portar du behöver

Ultrastation har även inbyggda ljudkort och nätverkskort som du kan använda oberoende av datorns inbyggda. De två USB 3.0 portarna kan du även använda till att ladda dina smartphones och surfplattor. Vid behov kan du ansluta den medföljande strömadaptern till Ultrastation för att ge extra effekt till strömkrävande USB-enheter.

• ultrabook
  • macbook