AT Fordonsservice  i Höganäs ny Hitachiverkstad

AT Fordonsservice i Höganäs ny Hitachiverkstad

För andra gången på kort tid utökar Delvator sitt servicenät när AT Fordonsservice AB i Höganäs blir ny auktoriserad serviceverkstad för Hitachi.

Tillskottet betyder ökad tillgänglighet till service för Hitachi-maskiner i nordvästra Skåne med omnejd, till glädje för maskinägarna.

– AT Fordonsservice har välkänt hög kompetens och ett stort intresse för maskiner och utrustningar, säger Delvators säljare i Skåne, P-O Nilsson.

AT är ägaren Anders Thoressons initialer. Anders startade företaget 2008 i nybyggda verkstadslokaler. Inledningsvis arbetade man mest med jordbruksmaskiner, men sen starten har verksamheten växt och omfattar även entreprenadmaskiner. Efter bara några år byggdes verkstaden ut med reservdelslager och maskinhall.

Sedan dess har verksamheten fortsatt att växa till dagens verksamhet som fokuserar på utrustningar, service och reparationer.

– Vi är nu tio anställda, varav sju tekniker. Till vår hjälp har vi fyra fullutrustade servicebussar och vi är nu igång och tar hand om både utrustningar och service av Hitachis maskiner, berättar Anders Thoresson.

Närheten till Delvator i Eslöv innebär bra synergieffekter för att erbjuda snabb service till maskinägarna i Skåne.

KONTAKTUPPGIFTER:

AT Fordonsservice AB

Minnesstensvägen 99

263 91 Höganäs

Kontakt person

Anders Thoresson

P-O Nilsson, Delvators säljare: