Hitachis minigrävare ZX38U är en av grävarna från Hitachi som visas på mässan.

Många nyheter från Delvator på Entreprenad Live

Hitachis svenska generalagent Delvator AB deltar på Entreprenad Live i Göteborg 8-10 september. Under mässdagarna visas Hitachis senaste teknik i de senaste modellerna av bandgrävare, hjullastare, hjulgrävare och minigrävare.

Delvators satsning på mässan spänner från Hitachis minigrävare till större grävmaskiner samt hjullastare. Besökarna får därmed möjlighet att se det senaste av modern teknik som nyligen lanserats i Sverige. Hitachis Serie 6 innebär bland annat att maskinerna möter de europeiska miljökraven enligt Steg 4.

En nyhet som säkert kommer att dra till sig stort intresse är den nya hjulgrävaren ZX145W-6. Det är alltså en Serie 6-modell av Hitachis minsta hjulgrävare med kort bakdel för arbete i trånga miljöer.

Även den kompakta 4-tons minigrävarmodellen ZX38U-5 är en spännande modell. Maskinen har kort bakdel och är nätt i formatet, men har rymlig hytt och smarta lösningar för enkelt underhåll. Modellen levererar mycket styrka och är därmed perfekt för arbete i trånga miljöer där styrka ger effektivitet i arbetet.

Ännu en modellnyhet är den betydligt större bandgrävaren ZX300LC-6. Den är robust och stark med en arbetsvikt på 31,9 ton. Jämfört med föregångaren har den en ny sexcylindrig motor och även starkare hydraulpump.

Maskinen har sålts i Sverige sedan årsskiftet och har tagits emot väl av de första användarna som upplever den effektivare, bränslesnålare och miljövänligare.

När det gäller hjullastare så är det Hitachis hjullastare i mellanklass på 25 ton, ZW310-6, som visas på mässan. Det är en av Hitachis nya modeller med Serie 6-teknik.

Hitachi betecknar ZW310-6 som en av de säkraste och mest förarvänliga i sin klass. Den är en vass uppstickare som erbjuder förarkomfort och säkerhet genom låg ljudnivå, enkel service, spakstyrning och bra sikt. Resultatet är hög produktivitet, god styrka och bränsleekonomi tack vare en stark motor. ZW310-6 har avancerad växellådsstyrning och lock-up som ger god drivkraft och acceleration.

FAKTA DELVATOR AB:

• Hitachis grävare och hjullastare säljs i Sverige av Delvator AB, som är i en expansiv fas med satsningar på ökad försäljning och förstärkt service och kundsupport.
  • Delvator AB har kontor, verkstad och lager i Eslöv och Härnösand. I Eslöv finns utställningshall och runt om i Sverige finns säljkontor och serviceverkstäder i ett rikstäckande nät.
  • Facebook: Följ Delvator AB.
  • För information om Delvator AB och Hitachi i Sverige, välkommen att kontakta Delvators vd Jonas Jaenecke, tel 0413-692 01.
  • BILDER:

Jonas_jaenecke.jpg

Delvators vd Jonas Jaenecke visar stolt de senaste maskinnyheterna från Hitachi under Entreprenad Live i Göteborg 8-10 september.

ZX300LC-6_03.jpg

Hitachi_ZX38U-5_photo40_hi