Modell-Magnus säljer Hitachi i full skala

Magnus Jakobsson är Delvators säljare av Hitachi i Norrbotten och Västerbotten. Magnus tillträde innebär att Delvator AB får en säljare av Hitachi med dubbelt maskinintresse.

Magnus Jakobsson är naturligtvis intresserad av Hitachis entreprenadmaskiner som han nu säljer som anställd av Delvator. Men hans maskinintresse har följt honom ända sedan han växte upp i Vindeln med traktorer och grävmaskiner på föräldragården. Intresset för maskiner och teknik blev naturligt och utvecklades till hobbyn att bygga maskinmodeller.

Många av modellerna han byggt är Hitachi. Ett exempel är ZX250LCN med rotator. Inledningsvis kommer han att arbeta hemifrån, men ett nytt säljkontor i Umeåtrakten är planerat.

Magnus Jakobsson är 38 år och har tidigare varit säljare hos bland annat Ahlsell och Tyrolit. Att ha ett stort säljområde som täcker Västerbottens och Norrbottens län är därmed ingen nyhet för honom.

– Tack vare mitt maskinintresse känner jag till branschen sedan tidigare. Dessutom vet jag ju hur maskinerna är konstruerade eftersom den kunskapen krävs när man bygger modeller. Nu blir modellerna säkert ett samtalsämne i mötet med Delvators kunder, säger han.

Från januari 2018 är Magnus Jakobsson säljare för Delvator och representerar Hitachi – inte bara i modellstorlek – utan i full skala.

BILDER:

Magnus Jakobsson representerar Hitachi i norr.

FAKTA:

• Hitachis grävare och hjullastare säljs i Sverige av Delvator AB, ett företag som är i en expansiv fas med satsningar på ökad försäljning och förstärkt service och kundsupport.
  • Delvator AB har kontor, verkstad och lager i Eslöv och Härnösand. I Eslöv finns utställningshall och runt övriga Sverige finns säljkontor och serviceverkstäder i ett rikstäckande nät.
  • Magnus Jakobsson, telefon: 070-663 43 99
  • E-post: magnus.jakobsson@delvator.se

• För information om Delvator AB och Hitachi i Sverige, välkommen att kontakta Delvators vd Lotta Lundquist, tel 0413-692 01.
  • Ämnen