2 års garanti och fri service för Hitachis hjullastare

Lanseringen av Hitachis hjullastarprogram i Sverige får nu extra skjuts av generösa garanti- och serviceåtaganden från leverantören Delvator AB. Alla hjullastarkunder erbjuds två års garanti och två års fri service utan extra kostnad.

Bakom erbjudandet finns det faktum att hjullastarna visat sig ha mycket hög driftssäkerhet. För att understryka detta har Delvator AB i samförstånd med Hitachi förlängt garantin på maskinerna till två år. Samtidigt erbjuds ägarna fri service under två år, utan något åtagande eller kostnad för maskinägaren.

Det har gått bra för Hitachis hjullastare i Sverige sedan lanseringen. De maskiner som kommit ut på den svenska marknaden har fått bra omdömen av användarna och driftstörningarna är få.

Motsvarande erfarenheter har man gjort även i Norge och Finland. På norska Södra Cells anläggning utanför Trondheim körde man till exempel en ZW250 i 11 000 timmar och med en körsträcka på över 6000 mil, med bara ett enda driftstopp.

I Sverige ökar nu intresset bland kunderna även för de större maskinerna i hjullastarserien. Maskinerna finns i viktklasser från 5 och upp till 50 ton och nyligen har exempelvis Västerljungs Materialhantering AB i Vagnhärad investerat i en ZW310 (24 ton). Ett annat exempel är Dellenbygdens Kross AB i Delsbo som satsat på en ZW330 (28 ton).

BILDER:

ZW140PL: Tomelilla Motorklubb investerade nyligen i denna Hitachi ZW140PL. Maskinen används bland annat för underhåll av banor och för att flytta tävlingsbilar.

ZW250: En hjulastare av denna modell, ZW250, kördes i 11 000 timmar med endast ett enda driftstopp

på norska Södra Cells anläggning utanför Trondheim.

ZW310: En helt ny ZW310, på väg ut på den svenska marknaden.