Dematek söker teknisk säljare i Malmö/Helsingborg

Teknisk säljare med placering i Malmö/Helsingborg

Vi söker dig som redan har ett par års erfarenhet av teknisk försäljning och som vill ta nästa steg i din karriär.

Din uppgift blir att skapa och upprätthålla kundkontakter och självklart utveckla försäljningsarbetet av traverssystem. Kunderna finns företrädesvis inom verkstads- och processindustrin.

Du har en teknisk/praktisk bakgrund och ett stort intresse för teknisk problematik och komplexa lösningar.

Du kommer självständigt att planera din tid, boka besök samt bearbeta både befintliga som nya kunder. Du har erfarenhet av att skapa och skriva offerter och avtal.

Dina personliga egenskaper präglas av stark egen drivkraft, hög aktivitetsnivå och vana att själv driva din försäljning framåt. Du är kreativ tillsammans med kunden och bra på att snabbt sätta dig in i kundernas verksamhet och föreslå lämpliga lösningar.

Vi söker dig med god teknisk grundutbildning, erfarenhet från arbete med traverssystem är ett plus. B-körkort är ett krav, du har god datavana och är van användare av Officepaketet. Kunskaper i engelska är ett grundkrav, kunskaper tyska är önskvärt. Tjänsten innebär mycket bilresor i regionen och du bör gilla att köra bil och har en familjesituation som möjliggör resor och övernattningar.

Gå in på www.dematek.se för att läsa mer om oss och för att se våra lidiga tjänster.

I denna rekrytering samarbetar vi med PAF Rekrytering, kontakta Rekryteringskonsult Ann Hellgren 070-441 36 97 för ytterligare information.

• rekrytering

Thomas Henriksson