Gruppchef Serviceregion Norr sökes!

Dematek är Sveriges mest kompletta leverantör av lyftutrustningar. Som generalagent för Demag Cranes & Components kan vi erbjuda marknadens största produktsortiment för lyft och hantering. Dematek utvecklar, säljer och installerar produkter och lösningar för att lyfta och hantera stora som små laster. Med mer än 90 mobila servicetekniker placerade över hela landet och branschens största reservdelslager är vi också den bästa partnern när det gäller problemlösning. Vi omsätter 250 mkr och är idag ca 160 anställda. Ytterligare information om Dematek AB hittar du på www.dematek.se

Gruppchef Serviceregion Norr

Arbetsuppgifter

Dematek söker gruppchef till Region Norr med placering i Skellefteå. Ditt uppdrag blir att ansvara för servicegruppen både ekonomiskt och på personalsidan. Du kommer att ägna dig åt försäljning och uppföljning av serviceavtal, avstämningsmöten med kunder och utveckling av verksamheten, medverka vid budgetarbete, viss projektledning samt övergripande ansvar för arbetsplanering, fördelning och ledning av servicearbetet. Personalansvaret för i dagsläget 4 servicetekniker innefattar även kompetensutveckling, långsiktig personalplanering, utvecklings- och lönesamtal, arbetsmiljöansvar mm.

Kvalifikationer och erfarenhet

För att passa för tjänsten krävs känsla för service och affärer samt att du självständigt kan leda arbetet på en serviceavdelning. Vi vill gärna att du har tidigare erfarenhet som serviceledare. Du är van användare av PC och administrativa system. Eftersom vi arbetar med tyska leverantörer är det en fördel om du har någon kunskap i tyska, goda kunskaper i engelska både skriftligt och muntligt är ett krav.

För mer information kontakta

Ove Grundberg Servicechef, 0660-782 81 eller Annika Björnberg, personalchef, 08-603 34 82. Vår fackliga företrädare, Unionen, är Joakim Brännlund 08-603 34 08.

Din ansökan

Skicka din ansökan med meritförteckning till jobb@dematek.se före den 8 februari, märk ansökan 192.

• service
  • underhåll