Säljadministratör sökes med placering i Huddinge

Dematek är Sveriges mest kompletta leverantör av lyftutrustningar. Som generalagent för Demag Cranes & Components kan vi erbjuda marknadens största produktsortiment för lyft och hantering. Dematek utvecklar, säljer och installerar produkter och lösningar för att lyfta och hantera stora som små laster. Vi söker nu ytterligare en medarbetare i form av en säljadministratör med placering i Huddinge.

Du blir en del i vår Östra Serviceregion och från vårt huvudkontor i Huddinge stöttar du våra säljare inom regionen. Tillsammans med servicechef, säljare, servicetekniker och annan teknisk support inom företaget är du med och bearbetad marknaden i och kring Stockholmsregionen.

Tjänsten innebär i huvudsak att

• stötta säljarna med framför allt orderhantering, offertskrivning framställande av kalkyler och prissättning av jobb
  • planera, driva och följa upp order tillsammans med säljare, servicetekniker och teknikexperter
  • självständigt hantera produkt- och reservdelsordrar åt kunder och servicetekniker
  • ha kontakt med svenska och tyska leverantörer
  • ta emot och hantera förfrågningar från kunder

Din bakgrund

Du är självständig, noggrann, proaktiv och driven administratör med högt kundfokus och stark servicekänsla. Det krävs att du är en duktig administratör och har lätt för att jobba i både affärssystem och Officepaketet. Arbete innebär mycket kommunikation både skriftliga och muntligt och du behöver därför ha utmärkta kunskaper i svenska, din engelska behöver vara god, kunskaper i tyska är meriterande​.

Kontakta Personalchef Annika Björnberg 08-603 34 82 om du har frågor om tjänsten. Vår fackliga företrädare, Unionen, är Joakim Brännlund 08-603 34 08.

Skicka in din ansökan till jobb@dematek.se så snart som möjligt då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev.

Läs mer om oss på vår hemsida www.dematek.se

• service
  • underhåll