Demoskop förstärker inom varumärke och kommunikation

Analysföretaget Demoskop stärker sitt team inom marknadskommunikation med rekryteringen av Peter Bryngelson. Peter, civilekonom med fokus på strategisk rådgivning baserad på research, blir Head of Brand & Communication research. Peter har över 20 års erfarenhet av analys och rådgivning.

- Vi är väldigt nöjda med att kunna knyta Peter till Demoskop, säger Anders Lindholm, VD Demoskop. Vi har en uttalad ambition att flytta fram positionerna ytterligare inom marknadskommunikation, och Peters profil är helt i linje med de satsningar vi nu gör. Jag känner honom väl sedan tidigare, och Peter tillhör de mest erfarna analytikerna inom området. Han har jobbat med flera av Sveriges mest kommunikationsintensiva företag och har en långt driven förmåga att bygga starka och långa kundrelationer. Med Peter i teamet, ytterligare tre kvalificerade konsulter och våra analytiker inom området är vi mycket väl rustade att guida våra kunder i de utmaningar de ställs inför.

- Jag är mycket glad över möjligheten att få vara med och utveckla Demoskops erbjudande inom varumärke och kommunikation, ett område som kännetecknas av stora förändringar och därmed stora möjligheter utifrån ett analytiskt perspektiv, säger Peter. Strategiska varumärkesfrågor kräver en holistisk ansats och starkt engagemang för varje kunds situation. Här har vi självklar drivkraft att vara bättre än våra konkurrenter.

Demoskops konsulter inom varumärke och kommunikation:

• Peter Bryngelson, Head of Brand & Communication research
  • Carin Wegenius, Vice VD. Civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm med 12 års erfarenhet av analys. Gedigen erfarenhet av bland annat varumärkestracking, kommunikationsutvärderingar och segmenteringsstudier. Har tidigare arbetat hos SEB och NORM.
  • Erik Berling, Senior Consultant. Civilekonom med 15 års erfarenhet av research och analyser kombinerat med roller inom affärsrådgivning och marknadsföring. Erik har tidigare arbetat på bland annat mediebyrån Carat och Impera Kommunikation.
  • Peter Rosin, Senior Consultant. Peter har över 25 års erfarenhet av marknadsföring/reklam, marknadskommunikation, analys och försäljning. Uppdragen under de senaste 10 åren har omfattat allt från internationella segmenteringar, varumärkestrackingar och kundnöjdhetsanalyser till strategisk marknadsplanering.

Kontaktuppgifter till våra konsulter hittar du här.

• sifo
  • demoskop

www.demoskop.se

Demoskop AB, Mäster Samuelsgatan 17, SE-114 75 Stockholm, Telefon: 08-506 455 00, E-post: info@demoskop.se