Ytterligare spetskompetens till Demoskops team inom marknadskommunikation

Under 2016 stärker analysföretaget Demoskop sitt team inom marknadskommunikation med två nya medarbetare; Erik Berling och Filip Wästberg.

Erik Berling, civilekonom med fokus på research, analys, strategisk marknadsföring och affärsrådgivning, blir senior konsult på Demoskop. Erik har över 15 års erfarenhet av research och analys kombinerat med roller inom affärsrådgivning och marknadsföring. Han har genom åren jobbat med en stor bredd av kunder. Bland andra Länsförsäkringar, SEB, Unionen, SPP, Viking Line, SkiStar, NCC, Vägverket, Vällingby City, Hornbach, EM Möbler, Actavis och Takeda Pharma.

- Vi är väldigt nöjda med att kunna knyta ytterligare en högkvalificerad medarbetare till Demoskop, säger Anders Lindholm, vd Demoskop. Eriks profil är helt i linje med de satsningar vi nu gör inom marknadskommunikation. Han har en stark koppling till Demoskops verksamhet med sin bakgrund inom research och analys, samtidigt som han adderar ny kunskap. Erik är väl rustad för att ytterligare tydliggöra och förstärka vår position som ledande analysföretag i Sverige.

- Jag ser många möjligheter att kunna bidra till Demoskops fortsatta utveckling, säger Erik. Speciellt avseende att växa inom marknadskommunikation i olika former och affärsstrategier för våra kunder kopplat till det. Det känns fantastiskt spännande med möjligheten att få kombinera mina erfarenheter inom research och analys, affärsrådgivning och marknadsföring i samma roll. Jag ser fram emot många givande kundmöten utifrån det.

Erik började på Demoskop 22 augusti.

Tidigare i våras började även Filip Wästberg på Demoskop, som Research Executive.

Filip, som har en fil.kand statsvetenskap från Uppsala universitet, kommer närmast från fackförbundet Vision där han arbetat med verksamhetsutveckling, undersökningar och marknadsanalys. Med en gedigen politisk bakgrund, bland annat som integrationspolitisk talesperson och internationell sekreterare för Liberalernas ungdomsförbund LUF, kommer Filip att arbeta i en analysroll med projekt inriktade på varumärke, kommunikation och opinion.

För ytterligare information kontakta:

Anders Lindholm, 0735-225536, anders.lindholm@demoskop.se

Erik Berling, 073-5225552, erik.berling@demoskop.se

Filip Wästberg, 0735- 225560, filip.wastberg@demoskop.se

• PR, kommunikation

• marknadsföring
  • liberala ungdomsförbundet
  • demoskop
  • carat
  • affärsutveckling
  • analys
  • hr