Spara pengar med ett brandsäkert skåp

Hur kan en investering i ett brandsäkert skåp löna sig? Det är väl bara en utgift för att kunna förvara farliga kemikalier i arbetslokalen, säkert och lagenligt eller? Det kan man tro, men ett brandsäkert skåp minimerar inte bara många risksituationer i den dagliga processen, utan sparar både arbetstid och pengar? Hur då?

Få svaren på HUR ett brandsäkert skåp snabbt blir en lönsam investering.

Att förvara kemikalier i arbetslokalen på bekostnad av säkerheten kan bli en dyr historia! Om farliga kemikalier förvaras på ett felaktigt sätt och det uppstår skador:

• Upphör din försäkring att gälla.
  • Ansvarar företagaren personligen för de egendoms- och personskador som detta orsakar.
  • Kan leda till enorma produktionsbortfall.

Men visste du att ett brandsäkert skåp inte bara minimerar många risksituationer i den dagliga processen, utan att du även sparar både arbetstid och pengar varje dag?

Så här har vi räknat:

Hur påverkas den dagliga arbetstiden av att farliga kemikalier inte finns på plats utan förvaras i ett centrallager? Med dåliga dagliga rutiner slösar många företag bort värdefull arbetstid. Nedan ser du hur mycket – och hur en centraliserad förvaring i brandsäkra skåp kan åtgärda detta.

Onödig tid till transporter: 3 arbetsdagar om året!

Föreställ dig denna situation i ditt företag: Hur långt måste en anställd gå för att ta sig till det centrallagret där farliga kemikalierna förvaras och tillbaka? Det kan också ta lite tid att leta och samla ihop de behållare som behövs för dagen. Beroende på företagets storlek kan flera minuter per dag gå åt till att transporter farliga kemikalier internt.

Per dag: 6 minuter
Per vecka: En halvtimme
Per månad: 2 timmar
3 arbetsdagar om året!

Räknar man samman tiden kan en enda anställd lägga 3 arbetsdagar per år bara på att transportera kemikalier mellan punkt A och punkt B. Och det gäller sällan en enda medarbetare.

Tidskrävande transportsträckor kan minskas betydligt med ett brandsäkert skåp – arbetstiden kan användas effektivt och du sparar pengar! Inköpspriset för brandsäkra skåp betalar sig därmed snabbt.

Förvaring av farliga kemikalier i arbetslokalen minimerar inte bara riskerna i arbetsprocessen, utan hjälper dig även att undvika onödiga moment och gör att du kan effektivisera arbetsflödena.

Även om en anställd bara lägger 6 minuter per dag på detta blir det en hel del om man lägger ihop det. Har du frågor eller funderingar? Hör av dig till oss. Vi hjälper dig gärna! Tel: 036-39 56 60

Undantagna ändringar och fel. All information som lämnats till hemsidan har undersökts noggrant. Däremot kan DENIOS AB inte garantera aktualiteten, korrektheten, fullständigheten eller kvaliteten på den information som lämnas.