Varför behövs miljöhjältar? Vi har 22,5 miljoner anledningar...

Samtidigt som naturen omkring oss prunkar och barnkörer sjunger "Den blomstertid nu kommer" – släpper SCB nya statistiksiffror: 22,5 miljoner ton kemikalier, klassade som hälso- eller miljöfarliga, användes av näringslivet i Sverige under 2017. 22,5 miljoner! Det är många ton att hantera ansvarsfullt och hållbart för att bibehålla en ren och frisk natur.

Vi på DENIOS vill med våra produkter och tjänster göra skillnad för både människor och miljön.

Som ett globalt storföretag har vi ambitionen och möjligheten att utveckla hela marknaden för miljösäkerhet och arbetssäkerhet.

Du som arbetar på ett företag kan redan idag tänka på att investera i hållbar industri, så du får en plats där dina kollegor kan arbeta i en säker och trivsam miljö och att den kringliggande miljön inte tar skada. Oavsett hur stort eller litet ditt företag är och oavsett bransch kan alla företag bidra till en hållbar framtid.

Ingår du i ett samarbete med oss, inom hantering, förvaring och sanering av kemikalier, får du tillgång till mer än 30 års erfarenheter och expertis inom området. Vi är ett ett motiverat, hårt arbetande team som konstant söker efter nya miljösmarta, hållbara och ergonomiska lösningar som påverkar din kemikaliehantering och framtiden på ett positivt sätt.

Det är helt klart att en frisk och ren natur är värt att kämpa för, eller som jag brukar säga till mina barn: På DENIOS är vi miljöhjältar – lite som superhjältar faktiskt.

Gör ett tryggt val och välj DENIOS miljösmarta produkter från klimatneutral produktion.

Glad sommar alla miljöhjältar!