Världens vatten behöver SPILLSKYDD!

Den 22 mars varje år, belyser Världsvattendagen en särskild aspekt av sötvatten. 2016 års tema ”Vatten och Jobb” utgör ett viktigt tillfälle att befästa tidigare Världsvattendagar och att och bygga vidare på att lyfta fram vattnets roll för en global hållbar utveckling. Nära hälften av världens arbetstagare, 1,5 miljarder människor, arbetar i vattenrelaterade sektorer. Nästan alla övriga jobb är också beroende av tillgång på vatten på något sätt. Världsvattendagen är en FN-dag som sätter fokus på vattenrelaterade utmaningar som vi står inför.

Vårt vatten behöver skyddas – något nytt tillförs inte i kretsloppet.

En endaste spilld droppe olja förorenar hela 1000 liter vatten och gör det otjänligt som dricksvatten. Resan för en spilld oljedroppe ner till grundvattnet tar ca 40 år, vilket betyder att oljespill från 70-talet är framme vid grundvattnet nu och mer spill är på väg. Rent vatten är livsviktigt för människor och utan vatten är liv inte möjligt. Varje spilld oljedroppe som stoppas på vägen blir därför en vinst för kommande generationer.

30 års utveckling och tillverkning av spillskydd

Enbart genom skapandet av en hållbar utveckling kan mänskligt välbefinnande, i balans med en
välmående miljö säkerställas, även för nästkommande generationer. I 30 år har DENIOS utvecklat och tillverkat spillskydd för den Europeiska marknaden.

DENIOS uppdrag, som partner för miljön, är att genom rådgivande försäljning, stödja kunder i att bli bättre på att skydda människa och miljö och öka säkerheten kring hantering av kemikalier. När den enskilde medarbetaren förstår varför rengöringsmedel, oljor eller smörjmedel ska förvaras med spillskydd så som uppsamlingskärl, kan den agera medvetet och på ett hållbart sätt.

Vår ledstjärna, är vi trogna, nämligen att erbjuda lösningar för att skydda vår natur och din personal på ett effektivt sätt, i dag och i framtiden. Är ni med oss?

Linus Jacker – Verkställande direktör