Flexibelt uppsamlingskärl för en säker hantering av kemikalier

Flexibelt uppsamlingskärl för smidig fathantering

Hanteringen av kemikalier medför otaliga faror i arbetet. Här ligger den säkra och lagenliga lagringen till grund för effektivt skydd av miljö och medarbetare. Men så snart det handlar om på- eller avlastning av kemikalier uppstår nya svårigheter. Hur lastar man en pall med fat som är lagrade i ett uppsamlingskärl? Med flexibla säkerhetskärl av polyeten (PE) presenterar DENIOS ett innovativt koncept för uppsamlingskärl och den passande lösningen för hanteringsuppgifter.

Med dessa praktiska kärl tillhandahåller DENIOS en effektiv kombination av säkerhetsaspekter och verksamhetsbehov. Den elastiska fronten kan lätt tryckas ned med en gaffeltruck. Den återgår sedan automatiskt till ursprungsformen. På så sätt kan fat som lagrats på pallar flyttas enkelt och säkert.

Klarar mer än 15 000 på och avlastningar

Funktionen och hållbarheten hos DENIOS säkerhetskärl har genomgått grundliga tester hos materialprovningsanstalten (MPA) i Hannover. Resultatet: Även efter 15 000 lastningar (på- och avlastningar) kunde inga tecken på materialutmattning eller materialskador fastställas. Den angivna uppsamlingsvolymen var korrekt.

Transportpall möjliggör förflyttning av uppsamlingskärlet

För att kunna transportera säkerhetskärl med lagrade fat placeras en anpassad transportpall under kärlet som ingår i leveransen. DENIOS praktiska säkerhetskärl av polyeten finns i två versioner med en uppsamlingsvolym på 225 och 430 liter. Det motsvarar en lagringskapacitet på upp till två fat à 200 liter på en europall (800 x 1 200 mm) resp. upp till fyra fat à 200 liter på en kemipall (1 200 x 1 200 mm).

• miljö
  • miljöanpassad kemikaliehantering
  • uppsamlingskärl
  • säkerhetskärl
  • invallning kemikalier

Med hög produktkvalitet, snabb leveranssverice och kompetent rådgivning erbjuder vi bättre kundvärde. Kunder kan lita på DENIOS som ansvarsfull partner som löser alla problem inom hantering av farliga ämnen.