Platsbesparande insamling och förvaring av varor

Med stapelbara behållare i Polyeten erbjuder Denios mycket hållbara och innovativa produkter. Behållarna har en mängd olika tillämpningar och är perfekt lämpade för lagring av varor och återvinningsbart avfall.

Staplingsbara behållarna i PE är tillverkade av färgad, väderbeständig polyeten och därför helt korrosionsbeständiga. De är formstabila, rotationsgjutna och lätt att rengöra. En maximal belastning av upp till 2,5 ton och möjlighet att stapla upp till 5 lastade behållare på varandra.

Med fleratlet varianter finns en mångsidighet i användningsområdet. De finns antingen som en 4-sidig design för lagring av råvaror och övriga insatsvaror, granulat eller grus samt insamling av avfall och förpackningar. Alternativt finns behållaren med öppna kortsidor för hantering av långa varor. Båda versionerna kan hanteras med palltruck från kortsida såväl som långsida för enklast möjliga "In-house" transport. Ett valfritt chassi ger dessa behållare ytterligare flexibilitet.

Som 4-sidig stängd version kan behållarna användas som uppsamlingskar för farliga ämnen. Passar utmärkt för behållare med syror, baser, oljor och övriga icke brandfarliga ämnen tack vare hög kemisk resistens.

Den staplingsbara behållaren från DENIOS, tillverkad av PE, finns i storlekarna 90, 260, 300 och 400 liter med en total kapacitet på upp till 360 liter när den används som en bassäng.

• DENIOS
  • kemikalier
  • miljöanpassad kemikaliehantering
  • avfall
  • polyeten

Med hög produktkvalitet, snabb leveranssverice och kompetent rådgivning erbjuder vi bättre kundvärde. Kunder kan lita på DENIOS som ansvarsfull partner som löser alla problem inom hantering av farliga ämnen.