Sandbehållare med designpris

”Utmärkt produktdesign” var omdömet från internationella, fristående och erkända iF DESIGN som sedan 1953 har prisbelönt god design med utmärkelser. Sandbehållarens fördelaktiga materialegenskaper ansågs överlägsna mot andra behållare i kategorin.

Sandbehållaren från DENIOS är tillverkad av miljövänlig polyeten som är slitstarkt och kännetecknas av sin höga tålighet och motståndskraft mot väder och vind. Modellen för sandlådor finns i sju storlekar från 60 till 1000 liter och i tre olika färger. Extrautrustning så som chassi med hjul eller sockelfötter finns som tillval, likaså uttagsöppning för ergonomiskt arbete. Sandbehållaren är konstruerad för transport med gaffeltruck eller pallastare, kan även transporteras fylld med sand och grus. Vid önskemål kan behållare förses med företagslogotyp eller kommunvapensköld.

Smidig lagring sommartid
På sommaren sparas lagringsutrymme tack vare möjligheten att demontera locket och stapla behållarna i varandra.

– Tanken vid framtagandet av sandbehållaren var att underlätta för fastighetsägare och fastighetsskötare i det dagliga arbetet. Vi lyckades ta fram en lättarbetad, slagtålig och utrymmesbesparande sandbehållare och att det var denna kombination som gav oss designpris var extra kul, säger Linus Jacker, VD på DENIOS AB.