Dags för ny Jönköpingsgala – världen kommer till Jönköping

Dags för ny Jönköpingsgala – världen kommer till Jönköping

Den 15 oktober är det återigen dags för Jönköpingsgalan att lysa upp i höstmörkret. I år kommer världen till Jönköping. Temat är nämligen Jönköping i världen och gästerna har en färgglad kväll att se fram emot. En nyhet för årets gala är att stjärnkocken Tommy Myllymäki finns med i arbetet med maten.

Jönköpingsgalan arrangeras av Destination Jönköping och Regionförbundet Jönköpings län och även i år hålls galan på Elmia.
– Elmia är i allra högsta grad en mötesplats för hela världen vilket stämmer bra överens med temat, säger Helena Nordström på Destination Jönköping. Årets gala hämtar inspiration från hela världen och visar att vi är många aktörer som spelar på en internationell arena.

På galan får man koll på vilka människor och organisationer som bidrar till att föra in region Jönköping in i framtiden och ut i världen.

Stjärnkock gör galamaten
Tommy Myllymäki som vann silver i kock-VM kommer att se till att matupplevelsen blir något utöver det vanliga. Jönköpingskocken står nämligen för maten i samarbete med Helena Furenbrink på Sodexo.
– Vi har precis påbörjat planeringen, men blickar såklart ut över hela världen för att överraska galagästerna, säger Tommy Myllymäki.

Prisutdelningar
Ett antal priser ska delas ut och liksom förra året släpps nominerade inför galan. Även mer information om artister och övriga programpunkter släpps närmare galadatumet.

Årets företagare, delas ut av Företagarna
Årets innovation, delas ut av Science Park Jönköping
Årets turismpris, delas ut av Smålands Turism
Årets idrottsprestation, delas ut av Jnytt
Årets marknadsförare, delas ut av Marknadsföreningen
Årets genombrott, delas ut av Smålands musik och teater
Årets ambassadör, delas ut av Destination Jönköping
Årets initiativ, delas ut av Jönköpings kommun

– Det är viktigt att skapa arenor där vi lyfter människor som gör bra saker för vår region, säger Helena Nordström. Jönköpingsgalan är en sådan arena och naturligtvis siktar vi på att skapa den bästa galan någonsin.

Biljetter kommer att finnas att köpa på www.jonkopingsgalan.se i slutet av augusti, men redan nu går det bra att boka företagspaket.

Helena Nordström, marknadschef Destination Jönköping: 0702-77 67 00
Carl Johan Helgesson, projektledare Regionförbundet: 0733-34 25 95

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, Convention Bureau, hotell- & konferensbokning och näringslivsavdelning. Därtill driver vi ett antal projekt vars syfte är att attrahera och informera invånare. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.