Nominerade till Guldstickan – Årets marknadsförare på Jönköpingsgalan

Nominerade till Guldstickan – Årets marknadsförare på Jönköpingsgalan

Guldstickan delas ut till ett företag, en organisation, förening eller person i länet som genom små eller stora kreativa insatser skapat framträdande marknadsföring. Den 13 oktober delar Marknadsföreningen i Jönköping och Nav PR ut priset till en av tre nominerade.

Priset delas ut till det företag, organisation, förening eller person i Jönköpings län som varit bäst på att marknadsföra sig under året, genom små eller stora kreativa insatser.

De nominerade till Guldstickan - Årets marknadsförare är:

Martela
Martela har med en fräsch re-design, väl genomförd kundanpassning och satsning på relationsmarknadsföring hittat nya kommunikationskanaler i en traditionell bransch. Med det genomarbetade konceptet Inspiring Spaces, tydligt målgruppsfokus och modet att renodla buskapet har såväl kännedom, omsättning och resultat ökat för Martela.

Framtiden
Framtiden visar på mod att bryta branschlogiken och tydligt koncentrera sin kommunikation på de som söker jobb. Genom kraftfulla bilder och genomtänkt innehållsmix på webben och i sociala medier sticker de ut visuellt och budskapsmässigt. En strategi som gjort att Framtiden inte bara nått de högt ställda målen för kännedom och omsättning utan överträffat dem.

Flyglinjen
Flyglinjen har med smartness marknadsfört sig utifrån en smal budget och nått framgångar genom hög närvaro och rätt fokus. Företaget har medvetet satsat på PR och media och arbetat för att skapa snackisar i form av Zeppelinare och skyltar vid E4:an för att bygga ett varumärke som präglas av nytänkande. I en av vår tids tuffaste branscher har de lyckats ta sig från ett svart moln till svarta siffror.

Utmärkelsen har tidigare år delats ut till Flisby AB, Bubs Godis, Moderskeppet och Anza.

Här hittar du pressbilder på de nominerade.

För ytterligare information, kontakta:
Anders Nyström, Ordförande Marknadsföreningen i Jönköping
ordforande@marknadsforeningen.org

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, Convention Bureau, Hotell- & Konferensbokning och näringslivsavdelning. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.