Nu till helgen samlas Sveriges främsta ungdomslag i handboll i Jönköping för att göra upp om vilka som är bäst i Sverige 2014.

Över 600 lag har sedan september kämpat om platser till den prestigefyllda finalen som i år spelas den 14-16 mars i Jönköping. Det är totalt 48 lag indelade i sex klasser som finns på plats på Elmia och i Idrottshuset för att göra upp om segern i Stadium Handboll Cup 2014.

Handbollen att kommer att dominera stadsbilden i Jönköping när staden invaderas av tusentals spelare, ledare, domare, funktionärer, släkt och vänner från hela landet. - Alla är välkomna till helgens matcher och att titta på framtidens elitspelare, säger Per Ekberg, Svenska Handbollsförbundet. Vi är glada över samarbetet med alla inblandade kring Ungdoms SM och tycker det är fantastiskt att värdstaden Jönköping kan presentera 2 arenor; Idrotthuset och Elmia, där Elmia visar att man kan bygga om till handbollsarena.

Turneringen sker i samverkan mellan Småland-Blekinge Handbollsförbund, lokala handbollklubbar, Destination Jönköping och Fritid Jönköping. - Det är en stor ära att Jönköpings kommun, vi i Småland-Blekinge HF och våra duktiga arrangörsklubbar i Jönköpingsområdet har fått förtroende att arrangera SM slutspel i Jönköping, säger Bengt Martinsson, Småland-Blekinge Handbollsförbund.

För ytterligare information kontakta:
Destination Jönköping
Calle Tollén
carl-gustaf.tollen@destinationjonkoping.se

Destination Jönköping AB utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Destination Jönköping AB drivs som ett helägt kommunalt aktiebolag.