Pressinbjudan - Premiär för digitala operasändningar på Jönköpings Teater

Pressinbjudan - Premiär för digitala operasändningar på Jönköpings Teater

Den 1 november är det premiär för den första digitala operasändningen i Jönköping från The Metropolitan Opera i New York. På initiativ av kulturnämnden i Jönköpings kommun, och genom ett samarbete med Destination Jönköping AB, har Jönköpings Teaters teknik moderniserats och nu fått kapacitet att ta emot och visa operasändningar. Tekniken kommer även att användas till andra gästspel och evenemang. Den nyinstallerade ljudanläggningen är av högsta kvalitet för att ge en så bra upplevelse som möjligt för publiken.

Destination Jönköping och Kultur Jönköpings kommun bjuder in till pressinformation där vi berättar mer om operasändningarna och kommande evenemang på Jönköpings Teater. Dessutom testar vi den nya anläggningen på plats.

Ordförande i kulturnämnden och representanter från Kultur Jönköpings kommun samt Destination Jönköping finns representerade.

När: onsdag den 3 september kl. 13.00
Var: Jönköpings Teater, Jönköping
Anmälan: senast tisdag den 2 september till: marknad@destinationjonkoping.se

Varmt välkomna!

Vid frågor eller för ytterligare information, kontakta:

Destination Jönköping
Carl-Gustaf Tollén, Utvecklingschef/Affärsområdesansvarig evenemang & marknad
carl-gustaf.tollen@destinationjonkoping.se

Jönköpings kommun
Ella Fronczak, Kulturchef
ella.fronczak@jonkoping.se

Destination Jönköping AB utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Destination Jönköping AB drivs som ett helägt kommunalt aktiebolag.