Ett av de elskåp som har prytt Jönköpings gator. Fotograf: @percarls

​Pressinbjudan: Succén fortsätter! Inspireras av 12 nya lokala bilder på elskåpen i centrala Jönköping.

Media hälsas varmt välkomna till pressträff för att ta del av 12 nydressade elskåp, med bilder från hela kommunen, tagna av lokala fotografer. Bilderna har valts ut i ett samarbete mellan Destination Jönköping och Jönköping Energi.

I våras invigdes tolv elskåp klädda med fotografier över populära platser i Jönköping med omnejd. Nu dressas de om! Under sommaren har tävlingen #mittelskåp pågått där instagrammare har tävlat om att få sin bild på ett av de tolv elskåpen. Vinnaren är korad och presenteras tillsammans med sin vinnande bild på pressträffen den 5 oktober kl. 13.00.

Destination Jönköping har under flera år arbetat med att sprida bilden av Jönköping med omnejd genom instagramkontot @jkpg. Här får en ny instagrammare varje vecka möjlighet att visa upp sina guldkorn runt om i kommunen. I projektet tillsammans med Jönköping Energi lyfts nu tanken bakom instagramkontot ut i verkligheten på elskåp så att ännu fler ska kunna ta del av de inspirerande bilderna. Samtidigt förgylls miljön på några av centrums stora handelsgator.

Tid och plats:

Torsdag den 5 oktober kl. 13.00

Korsningen Smedjegatan/Hovmästargränd i Jönköping (Utanför Kvänum kök)

Du får möjlighet till intervju med vinnaren i tävlingen #mittelskåp.

Se samtliga nya bilder på elskåpen och träffa några av de lokala fotograferna som tagit bilderna.

På plats för intervju finns dessutom:

Marie Tigerberg, Projektledare av Elskåpen och Marknadskommunikatör på Jönköping Energi

Johanna Hallbäck, Marknadsförare och Grafisk Designer på Destination Jönköping

Destination Jönköping AB skall öka den geografiska platsen Jönköpings kommuns attraktionskraft och generera tillväxt genom att få fler tillfälliga besökare till Jönköpings kommun inom områdena turism, event och möten/kongresser