Svenska handikappidrottsspelen till Jönköping

Den 2-4 maj 2014 står Jönköping värd för Svenska handikappidrottsspelen.

Handikappidrottsspelen är ett arrangemang som genomförs i samverkan mellan lokala idrottsföreningar, Smålands Handikappidrottsförbund, Svenska Handikappidrottsförbundet och Jönköpings kommun. Flera svenska mästare ska koras och det kommer ges tillfälle att se uppvisningar i ytterligare ett antal sporter. Idrottshuset blir bas för tävlingarna men även andra arenor kommer att utnyttjas.

I samband med en genomgång med några av de arrangerande föreningarna och Smålands Handikappidrottsförbund bjuder vi in till information om spelen.

Tid: Tisdag 26/11 kl. 16.00
Plats: Rådhuset Jönköping

Jönköpings kommuns engagemang:
Kommunalråd Birgit Siwers och Fritidsnämndens ordförande Erik Arnalid

Presentation av spelen:
Projektledare Åke Fridén

För ytterligare information, kontakta:
Åke Fridén, Projektledare/ordförande Smålands Handikappidrottsförbund
0709 15 17 87

Carl-Gustaf Tollén, Destination Jönköping
0706 99 69 25

Destination Jönköping utvecklar och marknadsför bilden av Jönköping gentemot näringsliv, besökare och invånare. Uppdraget är att göra hela Jönköping  till ett attraktivt alternativ för privat- och affärsresande, investeringar och inflyttning. Det gör vi genom våra turistbyråer, Convention Bureau, Hotell- & Konferensbokning och näringslivsavdelning. Destination Jönköping drivs gemensamt av kommun och näringsliv.