Inbjudan till pressmöte torsdag 11 september kl 11.00 - Returrundan Kinnekulle

Förra året genomfördes Returrundan Kinnekulle för första gången och nu är det dags igen. Returrundan Kinnekulle erbjuder en helg fylld av byggnadsvård, återanvändning, möbelrenovering, loppmarknader, antikviteter, konst och hantverk, natur- och skogsvård och dessutom trevliga mat- och kaffeserveringar runt om på Kinnekulle.

Vi bjuder in till pressmöte för att informera om årets nyheter och hur man jobbat vidare med evenemanget. Ni får träffa några av aktörerna som kommer finnas på plats med bland annat MijaMaria Målare som kommer berätta vad hon kommer visa under Returrundan Kinnekulle.

Välkommen till Pressmöte inför Returrundan Kinnekulle 20-21 september

När: Torsdag 11/9 kl 11.00
Var: Kollängens Tingshus

På pressmötet närvarar några av årets nya Returrundanaktörer, Anders Karlsson ordförande i föreningen Mötesplats Kinnekulle, Juliane Thorin Kommunutvecklare Götene, Malin Fahlström Evenemangsutvecklare Destination Läckö-Kinnekulle samt representanter ur Mötesplats Kinnekulles styrelse.

För mer info, kontakta:Anders Karlsson, Ordf. Föreningen Mötesplats Kinnekulle mail: ak@ckvadrat.se, telefon: 070-396 65 54

Med vänliga hälsningar

Föreningen Mötesplats Kinnekulle, www.motesplatskinnekulle.seFöreningen Mötesplats Kinnekulle arrangerar Vårrundan Kinnekulle samt Returrundan Kinnekulle. Föreningen arbetar med utveckling av besöksnäring på Kinnekulle. En målsättning är att skapa fler evenemang under året.

Destination Läckö-Kinnekulle AB ägs av kommunerna Götene och Lidköping tillsammans med näringslivet i de bägge kommunerna. Destinationsbolaget har i uppdrag att arbeta med destinationsmarknadsföring, affärsutveckling och utveckling av nya och befintliga besöksmål, evenemang, mottagningsservice och tjänsteförsäljning.