Festival i parken

Festival i parken

I helgen är det premiär för Creative party in the park, en tvådagars matfestival som anordnas av Fia Gulliksson och Food in Action. Förutom sensationellt bra mat från några av våra lokala stjärn-kockar och internationella gästspel så bjuder helgen på livemusik, utomhusaktiviteter för hela familjen och gratis inträde på nyöppnade Frösö Fun Park.

Festivalen startar med en gratis aktivitetsdag för hela familjen på lördag, 11:00-17:00. Parken är fylld med mat, levande musik och aktiviteter för hela familjen. Dessutom är det under dagen gratis inträde på nystartade Frösö Fun Park.

På kvällen krävs biljetter, 18:00-02:00, då svidar nämligen parken om till Kulturkalaset. Här får gästerna njuta av en upplevelse skapad av stjärnor inom den lokala konst-och matvärlden, samt gästkockar och kreatörer från Barcelona, London, Paris, Bogotá och Stockholm. Du kommer att ledas runt till kreativa miljöer på Frösö Park-området. Alla med olika smak-, musik-, och- kulturteman.

På söndagsmorgonen, 8:00-11:00, avslutas festivalen med att uppmärksamma FN-dagen och Östersunds utnämning av Unesco till Creative City of Gastronomy. Det blir lokal producerad frukost på Frösö Park, samt ett "Food-hackaton".

En riktigt härlig lista med företag har anslutit sig till helgens festival, bland annat Jazzköket, Vinbaren i Åre och Flammans skafferi och kommer finnas på plats. Några kända namn på kockarna som deltar under helgens schema är Sebastian Boudet, Lena Flaten och Bri Stundon.

För mer information och köp av biljetter till Kulturkalaset

www.eatart.se