Fler möten i fokus för Östersund

Fler möten i fokus för Östersund

Destination Östersund AB ger nu uppdraget att jobba med försäljning av Östersund som mötesstad till Margareta Gerle.

Margareta Gerle kommer från Göteborg men är numera bosatt i Åre. Hon har en lång och gedigen erfarenhet och kunnande från konferens - och kongressvärlden, såväl nationellt som internationellt. Hon har varit aktiv i rese/mötesbranschen under hela sitt yrkesverksamma liv och startade eget företag Gerle DMC 2003. Margareta är också medlem i flera internationella Business to Business nätverk, bl a MPI (Meeting Professional Internationals) och SITE (Society of Incentive Travel Executives)

- Vi är så nöjda över möjligheten att anlita Margareta till Östersund Convention Bureau, säger Anette Tandberg, VD på Destination Östersund. Margareta har tidigare varit medlem i Göteborg& Co och arbetat nära organisationen och följt deras sätt att arbeta med att leta upp och vinna nya kongresser. Hon har också, med sin bakgrund, ett stort och brett kontaktnät i mötesbranschen i hela Sverige. Anette fortsätter: Hennes uppdrag kommer att vara att, på deltid, arbeta med försäljning av Östersund som mötesstad. Margareta kommer också att fokusera på närmarknadens möjliga mötesarrangörer för att få fler att vilja locka hit sitt nätverks årsmöten/konferenser.

Östersund Convention Bureau är en del av Destination Östersund. Den övergripande målsättningen är att öka kunskapen om och utveckla Östersund som mötesstad, samt skapa fler och större möten. Östersund Convention Bureau är en neutral och icke vinstdrivande part som hjälper potentiella konferens/kongressköpare med bl a ge information över vad Östersund som mötesstad har att erbjuda, samordna kontakter och offertförfrågningar s k ”bid” för kongresser och möten, arrangera visningsresor etc. Läs mer om Östersund Convention Bureau här

Passa på att träffa Margareta den 7 juni på Destination Östersunds morgonmingel.

Anette Tandberg, VD Destination Östersund, 070-663 25 10
Margareta Gerle, 070 -897 12 70