Rött och svart pumpar hjärtat

På lördag är det dags för prestigefyllt derby när ÖFK välkomnar Giffarna Sundsvall till Jämtkraft Arena. Men redan tidigare på dagen är det avspark för en rad aktiviteter på stan, ett samarbete mellan Destination Östersund, lokala företagare och supporterföreningen Falkarna.

Dagen startas kl 12 i Österängsparken tillsammans med supporterföreningen Falkarna för gemensam marsch genom stan.

På Stortorget arrangeras aktiviteter från 12.30 – 15.00 med bl a uppblåsbar fotbollsplan för de spelsugna, jonktävlingar, erbjudanden och invigning av nya glassbaren Grevens Glass.
Birger, Storsjöodjurets son, är självklart på plats och spelar fotboll med barnen.

14.30 allsång tillsammans med Falkarna – ”Rött och Svart pumpar hjärtat”. Andrea Bodin leder allsången som ackompanjeras av Thomas Andersson på gitarr.

16.00 avspark på Jämtkraft Arena

Aktiviteter på Stortorget: Calle Hedman, projektledare Destination Östersund, 073-815 01 13

Falkarnas program: https://www.facebook.com/events/1873896616266901/permalink/1873903922932837/