Ny ordförande i Destination Sälenfjällen - Sven von Holst

Under lördagen valdes Sven von Holst till ny ordförande i det privata destinationsbolaget Året Runt i Sälenfjällen AB, med marknadsnamnet Destination Sälenfjällen.

- I det utvecklingsläge vi befinner oss i just nu inom besöksnäringen och Destination Sälenfjällen är vi oerhört glada att kunna knyta Sven till oss, säger avgående ordförande, Thommy Backner. Vi har under de senaste åren etablerat Destination Sälenfjällen som en enad röst för hela besöksnäringen i Sälenfjällen och när vi nu tar nästa steg ut på internationell marknad genom vår etablering Scandinavian Mountains Airport och Shopping, känns det oerhört tryggt att ha Sven med oss på resan med sin breda erfarenhet och kompetens, avslutar Thommy Backner.

Sven von Holst, har en gedigen bakgrund inom näringslivet med flera ledande befattningar, och har stor erfarenhet av nationellt och internationellt arbete med fokus på försäljning, företagsförvärv, organisationsförändringar, kommunikation och ledarskap. Han var också VD för Skid-VM 2015 i Falun.

- Jag fick frågan om jag ville ta över ordförandeposten för några veckor sedan och tackade ja direkt. Sälenfjällen och Scandinavian Mountains är ett av de mest expansiva och spännande utvecklingsområdena just nu ur besöksnäringsperspektiv och jag vill gärna bidra med min kunskap och erfarenhet, säger Sven von Holst.

Övriga ledamöter som valdes på årsstämman:
Jonas Bauer, SkiStar
Gustav Eriksson, Kläppen
Johan Thorn, Stöten
Thommy Backner, Topeja AB
Mattias Richert, Restaurang Lammet & Grisen (rep. restauranggruppen)
Ulf Schröder, FRENDO servicecenter (rep. småföretagargruppen)

För mer information:
Sven von Holst, ordförande Året Runt i Sälenfjällen AB/ Destination Sälenfjällen, +46 705 78 25 35

Thommy Backner, avgående ordförande Året Runt i Sälenfjällen AB/ Destination Sälenfjällen, +46 708 62 02 07

Charlotte Skott, Vd, Året Runt i Sälenfjällen AB/ Destination Sälenfjällen, +46 705 66 55 58 charlotte.skott@destinationsalenfjallen.se