Destination Sigtunas vd blir vd för Kungliga Djurgårdens Intressenter

Efter 17 år som vd på Destination Sigtuna AB kommer Camilla Zedendahl den 31 augusti att gå vidare för att bli vd för KDI, Kungliga Djurgårdens Intressenter.

Under de år Camilla Zedendahl arbetat på Destination Sigtuna har hon och hennes team utvecklat bolaget från att vara en traditionell turistbyrå till ett progressivt destinationsutvecklingsbolag. Destination Sigtuna är idag en drivande kraft som i samverkan med Sigtuna och Arlandas starka besöksnäring stärker den gemensamma attraktionskraften.

Fokus har varit på att utveckla starka samarbeten och visionen har varit att tillsammans göra skillnad. Med denna vision som grund har bolaget arbetat framgångsrikt med bl a hållbarhetsfrågor och startat Sigtuna Litteraturfestival, som i år firar femårsjubileum.

- I augusti kommer vi att tacka av Camilla Zedendahl efter 17 fantastiska år på posten. Nu fokuserar vi på att finna en efterträdare som kan fortsätta att driva Sigtunas kärnfrågor vidare med samma kraft, säger Björn Jonzon styrelseordförande i Destination Sigtuna AB.

Läs mer i KDI:s pressmeddelande här.