Sigtuna Golf Tour- en golfresa runt jorden

Vad ska man göra när SAS Masters drar vidare? Vad ska man göra när lågkonjunkturen drar snålt kring landets golfklubbar? Den frågan ställde sig Sigtunagolfs sju klubbar i vintras. Svaret blev årets roligaste golftävling Sigtuna Golf Tour - A tour around the world.

Fjärde juli 2009 sparkar årets roligaste amatörtävling för golfare igång. Tack vare nära samarbete som starkaste konkurrensmedel har nätverket Sigtuna golf, med sju klubbar i ryggen, lyckats skapa en tävlingsvecka som får de flesta amatörtävlingar - oavsett sport - att blekna. Alla klubbar ligger inom 17 minuter från Arlanda flygplats och vi har därför laddat prisbordet med resor till USA, Turkiet, Waterloo, Kiruna och Kina. Den som väljer att spela minst tre tävlingar har chans att vinna en resa till Shanghai och Lake Malarens Golf Club vid New Luodian, den stad som för fem år sedan byggdes som en kopia av Sigtuna.

Hela tävlingen hittar du på www.sigtunagolf.se

Tisdagen den 5 maj kl.13.00 samlas representanter för Sigtuna Golf på Arlandastad Golf för att berätta mer om detta. Är du intresserad av att närvara eller vill ha mer information. Vänligen kontakta Sofia af Geijerstam pressansvarig Sigtuna Turism. 08 594 806 54 / 0735 93 55 68 sofia.geijerstam@sigtunaturism.se