Svenska Hälsocampen flyttar till Sigtuna

Svenska Hälsocampen väljer Sigtuna som ny samlingspunkt. Med experthjälp av brottaren Martin Lidberg och ett stort proffsteam kan alla som vill ändra sina kost- och träningsvanor delta i ett åtta veckor långt program i vår.

-Vi flyttade för att både komma närmare Stockholm och samtidigt underlätta resandet för våra deltagare som kommer från andra delar av Sverige. Och vi sökte efter en plats med vacker miljö, nära vatten och med bra träningsmöjligheter både inne och ute. När vi kom hit blev hela teamet förtjusta i Sigtuna. Vi var helt överens om att här ska vi vara, säger Martin Lidberg.

Hälsocampen med sitt träningsprogram startar i mars och har ett maxantal platser. Man börjar på hemmaplan under fyra veckor och följer ett kost- och träningsprogram. Den femte veckan bor deltagarna med helpension på Hotell Kristina i Sigtuna. Här är dagarna fyllda av träning, god och hälsosam mat samt föreläsningar och workshops gällande träning, kost och hälsa. På plats i Sigtuna finns instruktörer, dietist, kostrådgivare, kiropraktorer, massörer och en mental coach. Efter campen får deltagarna nya program att följa i ytterligare 3 veckor för att på så sätt komma i ännu bättre form.

-Vi ser väldigt mycket fram emot att Hälsocampen satsar på Sigtuna. Det blir ytterligare ett komplement till det stora utbud av hälso- och friskvårdsaktiviteter som både besökare och boende kan ta del av, säger Camilla Zedendahl, vd för Destination Sigtuna AB.

Nanna Andersen, vd Svenska Hälsocampen, mob: 070-210 60 01

Camilla Zedendahl, vd Destination Sigtuna, mob: 070-990 69 73

För publiceringsfria bilder kontakta:

Sofia Hiller, e-post: sofia.hiller@destinationsigtuna.se, mobil: 073 640 16 20

svenskahalsocampen.se/