Gotlands sommarkampanj 2013

Utlandet är en av Gotlands främsta konkurrenter under sommaren

Gotland är som ett helt annat land, eller till och med flera länder. Fyrplatån på Stora Karlsö påminner om Dover, vägarna kring Stora Gåsemora andas Andalusien, Furillen för tankarna till Arizona och nästan varje sand- och klapperstenstrand runt ön har en look-a-like någon annanstans i världen.

Temat på årets sommarkampanj, ”Jorden runt på en ö”, ger oss möjligheten att prata om öns mångfald och visa att Gotland är så mycket mer än sol och bad, säger Per-Erling Evensen, marknadschef, Destination Gotland.

Fokus ligger på våra traditionellt största marknader, Stockholm och Mälardalen samt Göteborg och Malmö med omnejd. Även i år görs kampanjer i södra och västra Sverige i samarbete med Gotlandsflyg, Malmö Aviation och Inspiration Gotland.

Bilder och look-a-likes http://www.gotlandjordenrunt.se