Ökat resande med Gotlandsfärjan

Under mars månad reste 62 643 passagerare med färjan vilket är en ökning med 2 175 (+3,5 %) jämfört med 2011. Gotlandsbesökare står för i stort sett hela ökningen. Antalet fordon ökade med 2,4 % till 20 253. Godset minskade med 2,4 % till 62 281 längdmeter.

Under årets första tre månader har antalet resenärer ökat med 3,0 % till totalt 166 973 passagerare. Det är en ökning med cirka 5 000 resenärer, varav cirka 3 200 är Gotlandsbesökare och cirka 1 800 är bofasta gotlänningar.

– Under första kvartalet har paketresor ökat med mer än 150 %, mycket tack vare Vintererbjudandet som tagits fram tillsammans med flera hotell på ön, säger Per-Erling Evensen, marknads- och informationschef på Destination Gotland.

För mer information kontakta Per-Erling Evensen på 070-552 51 57.