DEVERSIFY VÄLJER PARTNER FONDKOMMISSION SOM FINANSIELL RÅDGIVARE

Deversify AB meddelar att bolaget tecknat avtal med Partner Fondkommission att agera finansiell rådgivare med fokus på att under 2021 leda bolagets planerade kapitalanskaffningsrundor.

”Deversify har just gått in i en stark tillväxtfas, dels vad gäller den fortsatta kommersiella expansionen av vår första produkt Acetrack ut i Europa, dels med fler produkter inom digital folkhälsa på väg att färdigställas”, säger Anders Murman, VD och medgrundare. Han fortsätter: ”Att vi nu i detta läge kan presentera Partner Fondkommission - med sitt väldokumenterade transaktionsflöde och vana av att ta bolag till börsen - som långsiktig finansiell partner är en av Deversifys största milstolpar hittills.”

Joel Westerström, partner hos Partner Fondkommission: ”Deversify är ett intressant bolag med djup teknisk kompetens inom hård- och mjukvara för kontinuerlig hälsomonitorering. Med Deversifys växande produktportfölj, där vi ser att såväl Acetrack som kommande produkter har global skalbarhet, tror vi att förutsättningarna att skapa engagemang i vårt investerarnätverk är goda.”

Om Partner Fondkommission: Partner Fondkommission, PFK, är en partnerägd boutique investment bank med kontor i Göteborg och Stockholm verksamma inom corporate finance, kapitalförvaltning och aktiemäkleri. PFK kännetecknas av diskretion, effektivitet och kreativitet. PFK växer och har 2020 genomfört transaktioner till ett värde överstigande 500 MSEK.

Om Deversify: Deversify utvecklar och kommersialiserar mobila elektroniska enheter och appar för monitorering av biomarkörer för individualiserad hälsa – på nya sätt. Deversify är ett svenskt forsknings- och utvecklingsbolag grundat 2016, vars mål är att på en internationell marknad vara den ledande tillhandahållaren av mobila hälsoprodukter för förbättrat, faktabaserat välmående hos konsumenter.

Den första produkten, acetonmätaren Acetrack® som i en utandning mäter om fettförbränning sker i kroppen, lanserades till konsumentmarknaden i Sverige i slutet av 2018 och finns idag även i Finland och Storbritannien. Nästa produkt, som också är en utandningsmätare, berör rökningsavvänjning och är i prototyputveckling med avsikt att kunna marknadsintroduceras under 2021. Ytterligare digitala hälsoprodukter inom bl.a. mobilt EKG är också under prototyputveckling.