Är du systemutvecklare och vill ta nästa steg i karriären?

Utbildningen Certifierad Lead Developer av Dataföreningen Kompetens fokuserar på att befästa och fördjupa kunskaper för dig som är eller vill bli teknisk ledare. I mars i år certifierades den senaste gruppen Lead Developers och vi fått ta del av deltagarnas upplevelse. De svarade på frågan om varför de tycker att utvecklare borde gå utbildningen.

— Om man vill ta nästa steg i sin karriär och vill lära sig om ledarskap som utvecklare då är denna kurs väldigt bra. Det ger en omfattande syn på vad rollen Lead Developer innebär, berättar en deltagare.
— Bra generell grund, säger en annan.

Utbildningen riktar sig framförallt till dig som är systemutvecklare med några års erfarenhet och är beredd att ta ett större ansvar utan att behöva lämna praktisk programmering bakom dig. Vidare talar ytterligare en deltagare om anledningar till att gå utbildningen.

— Många utbildningar som är vid ett kurstillfälle är inspirerande och givande men oftast så blir det inget av det efteråt, men i den här kursen så känns det som lärande satt sig mer långsiktigt, säger deltagaren.

Är du systemutvecklare och vill ta nästa steg i karriären? Nästa tillfälle av Certifierad Lead Developer är den 22 augusti.