Dataföreningen Kompetens presenterar ny samarbetspartner

Dataföreningen Kompetens lanserar ett nytt med samarbete med EIT Digital och förmedlar nu deras kurs Security and Privacy for Big Data.

EIT Digital är en ledande digital innovations- och entreprenörsutbildningsorganisation som driver Europas digitala omvandling. Organisationen investerar i strategiska områden för att påskynda marknadsupptagningen av forskningsbaserad digital teknik med fokus på digital industri, digitala städer, digitalt välbefinnande, digital infrastruktur och digital finansiering. EIT Digital, arbetar kontinuerligt med en innovativ utbildningsportfölj där utbildningarna är främst riktade till experter och yrkesverksamma inom sektorer som påverkas starkt av framväxande digital teknik.

Som kursdeltagare på Security and Privacy for Big Data kommer du att få lära dig hur du identifierar viktiga säkerhets- och dataskyddsproblem samt hur du tillämpar integritetsskyddsmetoder i enlighet med gällande regler, med särskild inriktning på GDPR. I slutet av kursen kommer du att vara redo att planera ditt nästa Big Data-projekt, så att alla säkerhets- och integritetsrelaterade problem är under kontroll.

• informationssäkerhet
  • kompetensutveckling
  • utbildning

Exempel på utbildningsområden är affärsutveckling, IT-governance, programledning, projektledning, agila modeller och metoder, processorientering, informationsmodellering, informationssäkerhet, kravanalys, upphandling, test och förvaltning

Varje år genomför DF Kompetens cirka 150 utbildningsaktiviteter med över 3.500 deltagare. Bolaget omsätter cirka 50 miljoner kronor per år och räknas som en av de största inom marknadssegmentet. Dataföreningen Kompetens (DF Kompetens AB) är ett dotterbolag till Dataföreningen, en oberoende intresseorganisation för IT-verksamma.