Roadshow: verktyg för innovation

Under november genomförs en Roadshow på fyra platser i Sverige tillsammans med Rise och Open Digital Innovation. Vi berättar om resultatet från en serie Vinnova-finansierade projekt där kunskap utvecklats om öppen digital innovation och innovationstävlingar.

Roadshowen Verktyg för innovation vänder sig till dig som arbetar inom offentlig verksamhet med digitalisering och innovation

Under seminariet diskuterar vi:

• Innovativa lösningar för den framtida kommunen
  • Innovationstävling som outnyttjad resurs för digital innovation
  • Hur man motiverar leverantörer och utvecklare
  • Verktyg för att jämföra och utvärdera nya lösningar

Program

• Introduktion till digitalisering och innovation med Gustaf Juell-Skielse, senior advisor RISE samt docent vid Stockholms universitet.
  • Travelhack med Anders Hjalmarsson Jordanius, forskningsledare på RISE samt universitetslektor vid Högskolan i Borås.
  • Från prototyp till produkt med Anders Hjalmarsson Jordanius och Gustaf Juell-Skielse.
  • Från tävling till upphandling med Niklas Tideklev, senior konsult på Dialogmakarna.
  • Nationellt center för innovationstävlingar med Anna Mattson, projekt- och innovationsledare på RISE.
  • Utbildning i öppen digital innovation med Helena Carlsson, VD för Dataföreningen Kompetens

• Sundsvall, Metropol Konferens, 6 november kl. 13.00-16.00
  • Linköping, Clarion Hotel, 8 november kl. 13.00-16.00
  • Göteborg, RISE Viktoria, 13 november kl. 13.00-16.00
  • Stockholm, Dataföreningen Kompetens, 14 november kl. 09.00-12:00

Anmälan görs här:https://www.opendigitalinnovation.com/roadshow

Läs mer om projektet här:https://www.opendigitalinnovation.com/roadshow

• Utbildning

Exempel på utbildningsområden är affärsutveckling, IT-governance, programledning, projektledning, agila modeller och metoder, processorientering, informationsmodellering, informationssäkerhet, kravanalys, upphandling, test och förvaltning

Varje år genomför DF Kompetens cirka 150 utbildningsaktiviteter med över 3.500 deltagare. Bolaget omsätter cirka 50 miljoner kronor per år och räknas som en av de största inom marknadssegmentet. Dataföreningen Kompetens (DF Kompetens AB) är ett dotterbolag till Dataföreningen, en oberoende intresseorganisation för IT-verksamma.