Magasinet "En enklare resa" lanserar SAS nya servicekoncept

"Makes your travel easier" är flygbolaget SAS nya servicekoncept som lanseras genom en redaktionell kampanj i morgonpress. Konceptets målsättning är att skapa förutsättningar för en enklare resa för resenären. Den redaktionella kampanjen "En enklare resa" är ett magasin på 16 sidor som presenterar SAS nya servicekoncept och har tagits fram av DG Communications. Lanseringen pågår under perioden 17-23 maj 2013 i ledande morgonpress.

Under perioden 17-23 maj 2013, lanserar flygbolaget SAS i en redaktionell kampanj sitt nya  servicekoncept; ”Makes your travel easier”. Konceptets målsättning är att göra alla led i resandet smidigare för resenären.

- Syftet med kampanjen är att berätta om SAS nya förenklade servicekoncept, och SAS nya app som bland annat förenklar inchecknings-processen och håller ordning på information, berättar Ulf Hermansson Samell SAS marknadschef Sverige.  9 juni introduceras de nya koncepten SAS Go och SAS Plus. SAS Go innehåller många servicefördelar och SAS Plus innehåller än fler, båda kan bokas redan från 1 juni.

SAS nya app, som finns att hämta från App Store och Google Play gör boknings- och incheckningsprocessen mycket enklare och smidigare, och ger dessutom en bra översikt av bokade resor.

SAS nya kundlöfte ”Makes your travel easier” beskrivs i den redaktionella trycksaken "En enklare resa" som distribueras med ledande morgonpress. I "En enklare resa" får man följa en familj på deras resa till favoritstaden Paris. I resan utnyttjar och väver familjen in SAS tjänster som underlättar resandet.

Andra ämnen som tas upp i den  redaktionella  bilagan är flygrädsla och flygväder, dessutom medföljer en plansch med en världskarta. Årets kampanj har producerats, av DG Communications i Stockholm. En liknande kampanj genomfördes 2011, även den producerades av DG Communications.

- Vi är naturligtvis stolta och glada att SAS har valt oss igen som leverantör av en redaktionell kampanj, säger DG Communications Account Director Magnus Lindvall.

Kontaktuppgifter:

Janette Jennische                                                        Magnus Lindvall

Media kontakt                                                              Account Director

0707- 997 2500                                                           070 – 997 03 71

• flygbijetter
  • resa 2013