Scanorama utsedd till årets Guldbladet vinnare !

SAS ombord-magasin Scanorama har tilldelats årets Guldbladet i kategorin Bästa Kundtidning – Konsument 2013.

När Guldbladet juryn utser Scanorama till vinnare av kategorin "Bästa Kundtidning – Konsument 2013" lyder motivering: "Detta är en tydlig budbärare för varumärket, fylld med relevant innehåll, och paketerad i en form som skapar lust såväl att läsa som att GÖRA".

Guldbladet arrangeras årligen av Swedish Content Agencies, och priset är den förnämsta utmärkelsen ett kundmagasin kan få i Sverige.

"Vi på SAS är enormt glada för priset och samarbetet med teamet bakom Scanorama. Speciellt nöjda är vi med hur väl magasinet mottas av våra kunder. Målsättningen med magasinet är att det ska ge mervärde till våra resenärer och skapa reslust, säger Johan Åhlén som är uppdragsgivare på SAS för Scanorama.

Scanorama kommer ut 10 gånger per år och når en läsekrets på cirka en miljon resenärer vid varje utgåva.

Scanorama produceras av DG Communications i Stockholm.

DG Communications är en kommunikationsbyrå med inriktning på redaktionell kommunikation i print och online. Vi gör innehåll som skapar inspiration och motivation och som leder till transaktion. Vi samarbetar med kunder som SAS, JM, Steen & Ström, Din Bil, Unionen, Tele2 med flera. Vi är runt tjugo personer i Stockholm och tillhör den danska koncernen Datagraf med totalt 140 anställda i Danmark, Norge och Sverige.