DHL levererar julhälsningar över hela världen

DHL levererar julhälsningar över hela världen Kunder behöver varken frankera eller sortera sina brev Stockholm, 23 november 2006 – I bråda jultider hjälper DHL företagskunder med snabb och säker distribution av internationella julhälsningar. DHL och Deutsche Post tar hand om både frankering och sortering. Det spelar ingen roll hur många kort och brev som avsändaren behöver skicka någonstans i världen. DHLs flygnätverk underlättar för företag som behöver skicka internationella brev snabbt. Från och med den 20 november till och med den 8 december kan svenska företag som vill skicka julhälsningar till kunder och affärspartners göra det med DHL. En expresskurir som redan hämtar paket hos en företagskund kan nu även hjälpa till med internationella brev. DHL tar hand om frakten och levererar julbrev vart som helst i världen. När julhälsningar blivit hämtade hos en kund någonstans i Sverige blir de fraktade till Deutsche Posts internationella sorteringsanläggning på Frankfurts flygplats. Där blir de både frankerade och sorterade. Det enda en kund behöver göra är att lägga alla julbrev i en DHL-kartong och fylla i en flygfraktsedel. Närmare upplysningar finns på www.dhl.se under Brevtjänster. – Fördelen med DHL Globalmail Business är enkelheten. Våra kunder behöver varken frankera eller sortera sina brev eller kort. Vår verksamhet bygger på förenkling och optimering, bl a genom att vi använder vårt internationella nätverk för både post och paket, säger Leif Dixner, som ansvarar för DHL Globalmail Business i Norden och Baltikum. Fakta om DHL Globalmail • En av världens största leverantörer vad avser internationell posthantering. • Har en markandsandel som uppgår till 14 %. • I Europa finns 11 produktionsenheter, 10 försäljningskontor och totalt sysselsätter verksamheten 2 700 medarbetare. • I USA finns 20 försäljningskontor och verksamheten sysselsätter1 400 medarbetare. • I Asien finns fem produktionsenheter och tre försäljningskontor. Totalt arbetar 50 medarbetare med internationell posthantering i regionen. Deutsche Post World Net är världens ledande logistikkoncern: De integrerade företagen Deutsche Post, Postbank och DHL erbjuder skräddarsydda, kundanpassade tjänster för hantering och transport av gods, information och betalningar. Allt genom ett globalt nätverk som baseras på lokal styrka och kännedom. Deutsche Post World Net är också den ledande leverantören av tjänster inom direktmarknadsföring, och med en unik portfölj av resurseffektiva outsourcing- och systemlösningar för brevhantering. 2005 hade koncernen en omsättning på 56 miljarder euro. Omkring 500 000 medarbetare i mer än 220 länder och territorier gör koncernen till en av de största arbetsgivarna i hela världen. För mer information kontakta: Cornilla von Plomgren Informationschef, DHL Express (Sweden) AB Tel: 08 543 45 206 Mobil: 070 632 32 80 Email: cornilla.vonplomgren@dhl.com