Rött och gult kommer aldrig gå ur mode – Vetements presenterar en ny DHL-kollektion

DHL och Vetements fortsätter sitt samarbete av att leverera nya trender inom mode.

Stockholm, 13 juli 2017: DHL, världens ledande logistikleverantör, och modemärket Vetements har utökat sitt samarbete för vår- och sommarsäsongen 2018. Under modeveckan i Paris anordnade Vetements ett event där tio nya röda och gula plagg visades upp – inklusive en t-shirt, luvtröja, byxor, keps, pikétröja och strumpor. Under 2015 skapade det populära designkollektivet Vetements en unik gul t-shirt med det röda DHL-varumärket. Efter lanseringen blev tröjan ett populärt modeplagg under vår- och sommarsäsongen 2016 och skapade en trend inom mode med lyxvarianter av logotröjor.

– Samarbetet med Vetements och det breda utbudet av DHL-plagg i deras kollektion är ett stort privilegium för oss och ett bevis på att DHL är ett av de mest erkända och värdefulla globala varumärken. Vetements design understryker DHL:s roll i att möjliggöra globalt mode och e-handel med våra logistiktjänster. Samtidigt visar de också vårt engagemang för modebranschen och att vi alltid är i samklang med tiden, säger Ken Allen, vd DHL Express.

Under de senaste åren har konceptet lyxmode utvecklats. Branschen använder nu logotyper från icke-modeföretag för att skapa nya ikoniska visuella uttalanden. Med det nya utökade samarbetet mellan Vetements och DHL återspeglas inte bara denna trend utan tar den till nästa nivå.

Det fortsatta samarbetet med Vetements är i linje med DHL:s strategi av att ingå partnerskap med modebranschens mest relevanta organisationer globalt och lokalt. Detta gör det möjligt för DHL att supportera modeindustrin på ett meningsfullt sätt samt utnyttja sin portfölj av logistiklösningar för mode, detaljhandel och e-handel. Samarbetet visar den roll som DHL spelar som ett av de mest värdefulla globala varumärken och ett av världens största företag som tillhandahåller företagskläder till mer än 200 000 medarbetare globalt. Enligt mottot: rött och gult kommer aldrig gå ut ur mode.

– Slut –

Mediakontakt:
Deutsche Post DHL Group
Claus Korfmacher
Telefon: +49 228 182-9944
E-post: pressestelle@dpdhl.com

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 350 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning.

DHL ingår i Deutsche Post DHL Group. 2016 hade koncernen en omsättning på 57 miljarder euro.